На всички, които четат блога ми искам да пожелая една по-добра, по-спокойна политически и по-продуктивна 2012 година! Развивайте се всеки в своята си насока, не се оставяйте на течението и рутината, променяйте се към по-добро!
Секцията със стихове е преместена на http://rhymesoflight.blogspot.com Заповядайте там!

четвъртък, 27 януари 2011 г.

Кой ръководи денят ви?

May 1st, 2005 by Steve Pavlina         Email this article to a friend

Казано е, че първия час след ставането ви ръководи целия ден. В своя живот съм се уверил, че в това има голяма доза истина. Ако ме мързи или съм нехаен по време на първия час след като се събудя, има голяма вероятност да имам мързелив или нефокусиран ден. Той може да започне с излежаване в леглото, с нападение от страна на дъщеря ми, малко протягане, обличане, бръснене, дълго приготвяне на закуската и още повече време за изяждането й и т.н. След което би трябвало да започна деня с проверка на входящите имейли, да напиша статия и да свърша някои други по-маловажни неща. До това време обикновено съм буден от няколко часа, и мързелуването ми вече ме е предразположило към ден с липса на вдъхновение. По скалата от 1 до 10, в такъв ден цялостната ми енергия рядко достига 7-ица.

Но ако се постарая да направя този първи час максимално продуктивен, останалата част от денясе развива по същия модел. Такъв ден започва със събуждане и физическо ставане от леглото в момента на изключване на алармата – без излежаване и двоумене. Бързо се обличам, но прескачам бръсненето, правя си чаша билков чай и сядам на бюрото в домашния си офис. Не проверявам входящите си имейли по това време. В 5,10 вече съм започнал работа по най-важния си проект за деня. След 60-90 минути си вземам почивка, в която се бръсна и се занимавам със семейството, след това закусвам набързо и продължавам работа. Онзи продуктивен първи час ме тласка напред и до 11 часаобикновено съм свършил еквивалента на един пълен работен ден. И обикновено нивото на енергията ми си осдтава поне 8-ица или 9-ятка през останалата част на деня.

Това, което ме изненадва е, че втората версия, макар че изглежда по-трудна за изпълнение, всъщност е по-лесна след като веднъж свикна с нея. Да свърша по-голямата част от дневната работа рано през деня е много стимулиращо, и след няколко такива седмици на високо продуктивна работа, това добавя дори повече енергия и импулс. Чувствам се прекрасно, когато видя часовника да показва 8,30 часа, а аз вече съм свършил 3 часа фокусирана работа по проект №1. Това създава силен импулс, който ме зарежда през останалата част от деня. До 5 часа след обяд изобщо не си правя труда да проверявам имейла си – всъщност мисля, че ако хората бяха приели простия навик да не си проверяват имейла до 5 следобед (имайки предвид нормалното работно време), дори само това би повишило драматично продуктивността. Опитайте обработката на имейла да бъде последното нещо, което правите за деня и вижте колко бързо ще го изпълните.

Разбира се, имам предимството да работя от вкъщи, така че мога да бъда на бюрото си минути след събуждането. Уверил съм се, че бързото ставане и преминаване към задачите с минимално протакане е най-доброто за продуктивна работа.

Мотивацията може да предхожда, но и да следва действието. Начина, по който прекарвате първия си час ще предизвика кореспондиращото ви ниво на мотивация, което можете да използвате за добра кауза. Ако искате обаче спокоен ден, нека първия час бъде спокоен – медитирайте, четете, разходете се, вземете си отпускаща вана. Ако искате мързелив ден, бъдете мързеливи през първия час. Ако искате ден, в който да се отдадете на тривиални неща, започнете го по този начин – проверка на имейл, посещаване на онлайн форуми, четене на новини и т.н.

Добрата новина е, че ако искате определен вид ден, просто се фокусирайте с максимално усилие върху този първи час. Не се безпокойте какво идва след това. Ако се справите с първия час, останалата част от деня ще се съобрази с тази линия. Използвайте силата на първия час, за да ръководите целия кораб.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да оставите вашия коментар!