На всички, които четат блога ми искам да пожелая една по-добра, по-спокойна политически и по-продуктивна 2012 година! Развивайте се всеки в своята си насока, не се оставяйте на течението и рутината, променяйте се към по-добро!
Секцията със стихове е преместена на http://rhymesoflight.blogspot.com Заповядайте там!

неделя, 12 декември 2010 г.

Отговорността и Законът на привличането

August 14th, 2006 by Steve Pavlina

Отговорността за нашите животи е нещо, което никога не губим, но често отричаме. Както съм казвал много пъти преди, можете да предадете контрола, но никога отговорността. Окончателната отговорност за това как се променя живота ви, лежи върху вас и само върху вас... не върху родителите ви, шефа, вашият,-ата бивш, обществото, Господ или който и да е друг. Можете да обвинявате когото и да искате, но вие сте тези, които трябва да преживеят (или устоят) на резултатите, в крайна сметка.

Понякога получавам обратна връзка от хора, заседнали в модел на мислене за това, какво не искат в живота. Твърдят, че се концентрират върху желанията си добросъвестно и ме питат защо целите им не се проявяват. После обясняват всички причини, които вярват, че са причинител на толкова проблеми.

Ако щях да пиша шаблон за такива имейли, той би изглеждал така:

Не разбирам...

Разстроен(а) съм, че...

Мразя своя(та)...

Не мога да проумея...

Напрегнат(а) съм заради...

Притеснявам се, че...

Би трябвало да мога,...но не мога

Защо ми се случват всичките проблеми?

Това много прилича на списък с намерения, нали? И разбира се, точно това се изразява. Това, което липсва, така или иначе, е че той/тя не са приели отговорността за тези резултати.

Законът на привличането донася това, за което мислите. Да мислите е да поискате. Всяка мисъл е изразяване. Самият Закон е напълно неутрален – не филтрира нещата, които сте поискали. Ако мислите за това, което искате, получавате го. Ако мислите за нещо, което не искате, получавате и него.

Ако искате да се проявят мечтите ви, то няма смисъл да пишете изявления, като горното. Дори, когато желанията ви не са се проявили съвсем, останете оптимисти. Излъчвайте позитивни цели и позволете на Законът на привличането да работи за вас. Бъдете в настоящия момент. Ако започнете да се чувствате разстроени, разходете се или медитирайте, за да пресечете това чувство в зародиш. В противен случай ще обезсилите своите желания, пожелавайки си техния антипод.

Ключът към овладяване на Закона на привличането е отговорността. Трябва да приемете лична отговорност за всичко във вашият живот. И имам предвид наистина всичко. Ако го възприемете, вече сте започнали да го изразявате. Към каквото и да насочите вниманието си, ще разцъфти (независимо добро или лошо е - бел. прев.).

Как да се научите да не мислите за нещо, което не искате? Приемете отговорността за привличането му. Това повишава съзнанието ви и ви прави по-способни да прилагате успешно Закона на привличането, за да получите това, което искате.

Да предположим, че отивам на разходка с децата си и те се държат много зле. Бият се постоянно и аз се чувствам разстроен заради тях. След това трябва да призная, че привлякох тази ситуация с мислите си. Подсъзнателно я пожелах. Вероятно си спомних предишна неприятна случка пак по време на разходка. Може би видях първият знак за конфликт и се притесних, че може да ескалира. И, мислейки за това, активирах Закона на привличането.

Чрез приемане на отговорността за създаването на своята реалност, аз също приемам и силата да я променя. Мога съзнателно да насоча повече енергия в мисълта за това, което искам. Някои от онези отрицателни мисли все още ще изскачат в съзнанието ми, но мога да ги нокаутирам с алтернативни положителни мисли. Мога да си представя приятен излет с децата дори когато няма външно доказателство, което да го подкрепи. Нямам нужда да виждам доказателство, когато аз съм този, който всъщност създава самото доказателство. Забелязах, че докато поддържах позитивни мисли, почти магически държанието на децата се подобри. Когато съм с тях, те обикновено се държат добре. Но държанието им се променя, за да съответства на очакванията на този, с когото са в момента, независимо кой.

Какво ще стане, ако отрека отговорността за това, което преживявам? Например, ако кажа, „Нещо там причинява тези проблеми”. Тогава съм безсилен да променя тази своя реалност. Ако се фокусирам на това, което вече получавам, незнайно как ще активирам Закона на привличането, за да продължа да получавам повече от същото (което не е лошо, ако сте доволни от това, което получавате в момента - бел. прев.)

Ако непоколебимо мислите за това, което не желаете, аз със сигурност не мога да ви спра. Най-доброто, което мога да направя е да ви държа отговорен за резултатите ви, което ще ви помогне да бъдете по-наясно с това, което си причинявате. Обаче ако наистина искате да се самонаказвате, давайте. Само знайте, че няма да се присъединя към вашата жалка група по пътя ви надолу. Няма да дойда, за да ви спася, нито пък някой друг ще го направи. Само вие можете да се спасите.

Единствения начин да причина да приема Законът на привличането е да го тествам за себе си. И той се доказа извън всякакво съмнение. Вече няколко години го прилагам и все още понякога ме побърква. Кой да си помисли, че можем да привлечем каквото си искаме, мислейки си за него? Наистина ли реалността работи по този начин? Ако изглежда невъзможно, мисълта за тази невъзможност ще получи потвърждение, както всяка друга. Ако не вярвате в Закона на привличането, вие всъщност го използвате, за да го отречете, което е перфектното му действително приложение, въпреки, че това много ще ви разстрои.

Една от причините да съм толкова щастлив и влюбен в живота си е, че ставам все по-добър в това да се нагаждам към Закона на привличането. Докато мисля за това, което искам, винаги да се чудя кога ще се появи. Ако се опитам да контролирам КАК да се прояви, обикновено го блокирам. Но когато се отпусна и му позволя да се случи, тогава най-накрая то започва да се показва. Точните хора, източници и възможности някакси сами ме намират, обикновено по пътя на неочаквани съвпадения.

Скептичната част от мозъка ми се сблъсква с проблем, опитвайки се да повярва, че реалността може всъщност да работи по този начин. Нужен й е нов модел на реалността, в който Законът на привличането да придобие смисъл. В следствие на това, трябваше доста да пренастроя убежденията си, за да ги балансирам със Закона на привличането. Това ми показа един по-субективен поглед върху реалността, който накрая стана моят подразбиращ се начин на мислене.

След успокояването на предубежденията ми по отношение на това, какво е възможно, преживях много неща, които преди приемах за невъзможни. Например, в събота видях очарователен експеримент по време на клас по Рейки. Скептичното ми аз се съпротивляваше вече много по-слабо, защото имам нов начин на обяснение как такива неща биха могли да се случват. И всяко ново утвърждение го кара да се отвори за още повече възможности.

Всичко започва с приемане на 100% отговорност за своята реалност. Вие сте тези, които я създават точно в този момент. Какво създавате, каквото искате или каквото не искате? Променете доминиращите си мисли и ще видите, че и реалността ви ще се промени.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да оставите вашия коментар!